Strona główna | Mapa serwisu | English version
ELFIK LOGO

Pedagog
Oferta > Zajęcia Indywidualne > Pedagog

Szanowni Rodzice!

Jeżeli zauważyliście, że Wasze dziecko:

  • niechętnie chodzi do szkoły
  • ma trudności w sprostaniu wymaganiom nauczyciela
  • nie nadąża pisać z tablicy
  • słabo czyta, pisze i liczy
  • pisze z licznymi błędami ortograficznymi
  • poświęca dużo czasu na naukę, ale efekty są niewspółmierne do włożonej pracy
  • ma problemy z koncentracją uwagi,

to serdecznie zapraszamy do naszego Centrum na zajęcia z zakresu TERAPII  PEDAGOGICZNEJ.

TERAPIA PEDAGOGICZNA to oddziaływanie za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i przejawy trudności dzieci w uczeniu się, mające na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji (poziom samooceny, niechęć do dalszej nauki, zaburzenia koncentracji uwagi, zaburzenia kontaktów interpersonalnych, nerwice, trudna i patologiczna sytuacja domowa- zbyt duży nacisk na naukę), likwidowanie przyczyn, wyrównywanie wiadomości szkolnych.

 

 Zajęcia w ramach terapii pedagogicznej  mają zupełnie inny charakter aniżeli zajęcia w szkole. Prowadzący nie uczy tylko  podsuwa dziecku interesujące zajęcia i służy pomocą; nie egzekwuje wiadomości i nie ocenia ich, lecz  szuka sposobów na  przezwyciężenie tych trudności. Praca w zespole korekcyjno-kompensacyjnym polega na indywidualnym oddziaływaniu terapeutycznym na każde dziecko w zależności od stwierdzonych u niego zaburzeń powodujących trudności w nauce.

 

 

Terapia pedagogiczna (tzw. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) skierowana jest do:

1.     dyslektyków

2.     dzieci z zaburzoną koordynacją wzrokowo-słuchowo-ruchową

3.     dzieci o obniżonej sprawności manualnej

4.     dzieci z trudnościami w uczeniu się (czytania, pisania, ortografii, matematyki,)

5.     dzieci z problemami z koncentracją uwagi

6.     dzieci z niską samooceną, nieśmiałych

7.     dzieci o nieharmonijnym rozwoju

8.     dzieci o zaburzonym słuchu fonematycznym

 

 Zajęcia z zakresu TERAPII PEDAGOGICZNEJ realizowane są w oparciu o naturalną aktywność dziecka, czyli zabawę. Zabawa jest dla dziecka sposobem zdobywania wiedzy o świecie. Poprzez zabawę  dziecko  ćwiczy  swe zmysły, rozwija mowę, myślenie, wyobraźnię, pamięć, spostrzeganie, stopień skupienia uwagi, zdobywa wiedzę, rozładowuje napięcia emocjonalne itp.

 

Metody najczęściej  stosowane w czasie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych:

l        Program Marianny Frostig i Dawid Horne – jego zadaniem jest rozwijanie u dzieci zdolności spostrzegania wzrokowego m.in. rozija i stymuluje koordynację wzrokowo – ruchową  niezbędną do opanowania umiejętności czytania i pisania.

l        Metoda Kinezjologii Edukacyjnej – wykorzystuje ćwiczenia  ruchowe, graficzne i relaksacyjne, które prowadzą do aktywizacji poszczególnych części mózgu odpowiedzialnych za przyswajanie, zapamiętywanie i wywoływanie z pamięci informacji, a co za tym idzie - usprawnianie procesu uczenia się.

l        Metoda Dobrego Startu – to  system ćwiczeń stymulujących rozwój psychomotoryczny dziecka i korygujących zaburzenia tego rozwoju. Służy ona profilaktyce i terapii.
Jej założeniem  jest jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, funkcji spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych (czucie ruchu) i motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami czyli integracji percepcyjno-motorycznej.

l        Metoda „18 struktur wyrazowych” -  przeznaczona jest do pracy z dziećmi, które w ogóle nie czytają oraz dla tych, które czytanie i pisanie opanowały na niezadowalającym poziomie. W omawianej metodzie przestrzegane jest stopniowe i rozłożone w czasie poznawanie wyrazów o konkretnej, jednakowej na danym etapie pracy, budowie literowo-sylabowej. Poznawanie to oparte jest o bogaty i różnorodnie zaprezentowany materiał słowny wykorzystujący 18 różnych typów wyrazów.

Wpisz zawartość strony
RADOŚĆ I ZABAWA TO ELFIKA SPRAWA :)) !!!